Hemma idag..

Redan i natt bestämde jag mig för att idag ska vi vara hemma.. Så jag gick upp vid 8 imorse och ringde och sjukanmälde både mig och Elliott.. Jag drog en liten vit lögn om att Elliott hade kräkts och tydligen kom det in väldans bra då det tydligen går magsjuka på dagis.. Två av barnen hade kräkts på gården igår.. Så nu inbillar jag mig att det är bättre att han är hemma så att han inte blir magsjuk på riktigt! För sånt e ju aldrig kul..
Men det resulterade ju i att han inte är välkommen in på dagis imorgon heller.. :P Karantän tiden för magsjuka är 48 timmar från sista kräktillfället + 1 dag.. Så det blir inge mer dagis för varken mig eller Elliott..

Men allt det här snacket om kräk har fått mig att må lite illa.. :S Fast det kan ju vara hungern som talar oxå.. Vi har ingen frukost hemma.. Nada.. Så jag funderar på om det inte ska bakas lite scones.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback