God morgon!

Elliott vakna för typ 1½ timme sedan.. Alltid lika kul! :P Jag gjorde som jag brukar, dvs lyfte över honom till min säng och la mig ner och vilade ögonen lite.. Det går inte att somna med han i samma rum.. *haha* :P Och om jag mot all förmodan skulle göra det så brukar jag oftast vakna när han öppnar dörren och går ut i resten av lägenheten.. ;P

Strax efter att jag lyft över honom så hoppade han upp på mig och gunga och sjöng "ajajajaj buff, buff" och nån hade minsann tryckt in repeat knappen på den ungen! *haha* Men jag skratta gott åt honom iaf.. ;) Vagga mig till sömns så där.. *haha* :D

Ajajajaj buff kommer ju från "När Trollmor har lagt sina 11 små troll och bundit fast dom i svansen".. Kommer inte ihåg vad själva låten heter men det är säker nått jätte lätt.. :P Men iaf, i slutet av sången sjunger hon ju just det och det har Elliott minsann tagit fasta på och går och sjunger med jämna mellanrum.. :)

Men bäst var ju när han var hos sin mormor och morfar och sov över.. Han vart väckt av hundarna vid 5-tiden. Lasse gick upp och fixade välling och Elliott vart tyst. Både mamma och Lasse trodde att han somnat men helt plötsligt från ingenstans hörs: "Ajajajaj buff buff".. *haha* Mamma tyckte det var jätte bra att han sjöng go'nattvisa för sig själv! *haha*

På tal om mamma så ska hon, jag, Elliott och Adia åka ut på äventyr idag! Vi ska ända ut till Haninge! Och vad ska vi göra där då? Jo vi ska minsann åka och kolla på höns! Och ev även köpa några.. ;) Det blir min, Udden och Elliotts födelsedagspresent till mamma som fyller år imorgon! ;) Så nu ska det bli lite flera Japanska dvärgsilkeshöns i mammas flock.. Hon har ju bara EN renrasig för tillfället och självklart måste väl den pluttan få sig några släktingar.. ;)

Så mamma lär väl ringa när som helst och säga att vi ska göra oss iordning.. Vi skulle väl åka vid 11, men om jag känner mamma rätt så kommer vi väl inte iväg förrens senare.. *thihi* :P

Orka vänta.. Jag ringer henne själv! ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback