Äntligen!

Nu har de två teddylöwen kaninerna ÄNTLIGEN fått ett nytt hem! Och det var verkligen på tiden.. Alldeles toviga och danna.. :( Men dom som tog över dom vart fullt medvetna om vad dom gav sig in på. Jag sa även att jag kan tänka mig att sätta mig ner med dom med hjälp av min mamma och borsta och klippa igenom dom. Men dom tog dom iaf. Dom och två av mina kaninburar så nu fick jag lite plats på både bakgården och i förrådet..

Men usch jag har lite ont i magen. :( Jag gillar absolut INTE att ge bort djur i så pass dåligt skick. För en tovig päls är verkligen ett hemskt skick på ett långhårig djur! Usch jag mår verkligen jätte dåligt.. :( Jag hoppas bara att dom får det bättre nu! Men det tror jag. :) Dom får sällskap av flera kaninkompisar.. ;)

Och konstig nog försökte jag pruta på priset för deras del men dom gick inte med på det.. *haha* Jag hade sagt 400kr för de två burarna, dvs 200kr/st för burarna och så fick dom kaninerna gratis eftersom dom är i det skicket dom är. Så 400kr var det sagt för alltihopa. Sen så beställde dom 5st plankor till burarna och 2 vattenflaskor till kaninerna som kosta 70kr+56kr så det vart ju 126kr. Så slutsumman hade ju då blivit 526kr men eftersom kaninerna var så mkt tovigare än vad jag trodde så sa jag att dom får allt dvs burar, kaniner och de dom skulle ha från Fäboden för endast 400kr, dvs jag går ner 126kr i pris. Men dom gick inte riktigt med på det. Dom sa att dom visste ju att kaninerna var i det skick dom va för det hade jag ju redan berättat. Efter ett tag fick jag ge mig så slutsumman hamna på 500kr. :) Vilket var välbehövt. Har en räkning som inte är dragen från kontot än så den behövdes verkligen!

Nu hoppas jag bara på att allt ska gå bra för dom och att det är lättare uttrasligbart (inte ens ett ord :P) än vad vi trodde! Jag hoppas verkligen för både deras skull och kaninernas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback