Helgen..

Helgen börjades med att Udden kom hit på fredag kväll.. :) Då kollade han och jag på "I am Legend". Mycket bra! Jag gillade den! :)

Sen gick vi och la oss och lördagen började inte förrens närmare 14-tiden för mig.. Alldeles för sent.. Satt väl vid datorn till 16.40 tiden då jag kom på att det tar ju typ 1 timme att åka till Linda som jag skulle till på födelsedagskalas.. Så då fick man brått.. Bara slänga på sig kläderna och sedan gå fort iväg till Ica för att handla UL kort.. Kom ju på att det är smartare att lägga ut 640kr så att man kan resa 20 gånger än att betala 230kr för resa dit och hem igen.. Det kostar nämligen 115kr för resa från Knivsta till Tierp och sen yttligare 115kr hem igen.. Dyrt.. Men det var det värt! :P
Och nu kan jag inte skylla på att jag inte kan åka dit flera gånger.. *thihi*

När jag kom fram hade jag och Linda bestämt oss för att äta pommes, kött och bearnies sås så vi börja bege oss till Lidl men dom hade stängt så vi vart blåsta på den middagen.. ;P Nej då vi begav oss till Hemköp istället och tänkte köpa samma där men istället fick vi för oss för att köpa färdiga kycklingklubbor och potatissallad.. Det gick ju mkt fortare än om vi skulle ställa oss och laga.. Jag kom dit vid 18 och resten av gänget skulle komma vid 19 så vi hade ju lite bråttom om vi ville hinna äta upp våran mat innan dom kom.. ;P Men det gick så bra så.. Vi hann både äta upp och sega en liten stund innan folket kom.. :)

Sen kom det massa folk jag aldrig träffat förut.. De enda, av de ca 10 pers som kom, jag hade träffat innan var Lindas lillasyster Jennie som jag träffade för typ 100år sedan.. *haha* Och sen Karl, han var ju med på Elliotts kalas.. :) Så helt främmande var jag ju inte.. Och dom andra var så himla trevliga och det var så lätt att prata med dom så man smälte ju in i gänget direkt.. :) Underbara människor!! Linda kan skatta sig lycklig med sådana vänner!! En av dom hade en son på 8mån som heter Oliver oxå så hon och jag hade rätt mkt att prata om.. *thihi* Det märks att man är mamma.. *haha* Pratar hellre om sina barn än om sig själv.. ;P

Efter att vi hade druckit lite hemma hos Linda och snackat skit så begav en del av oss till en krog i närheten. Det var väl så där trevligt.. Fick inge bra vibbar från det stället.. :/ Synd att Lindas lillasyster inte kom in heller. Hon fyller 18år om en vecka. Men hon och hennes killes buss gick ju ändå rätt så kort därefter så dom gick till bussen istället.. Det var ju trevligt så länge som det varade! :) Hon och jag har samma humor.. *haha* Och hennes kille var jätte trevlig! Dom två har helt klart hittat rätt!! :)

Sen när vi gick hem så sa vi hej då till Karl som tog bilen hem och så gick vi hem för att lägga oss och vad händer då? Jo Lindas nycklar är borta.. :O Vi vänder upp och ner på hennes väska, sen rotar vi i hennes fickor.. Nä nycklarna finns ingenstans, dom är borta..
Nu börjar jag bli lite orolig och börjar längta hem eftersom jag var kissnödig som en jag vet inte vad.. Men ruskigt kissnödig var jag!! *ryser* Linda går och försöker få upp dörrarna från båda hållen, det går inte.. Porten e stängd, ingen ville ha in oss.. Vi var mobbade.. *haha*

Efter lite letande och så ringer Linda till Patrik, en kompis som var med under kvällen, och han kommer och hjälper oss.. Vi går samma väg tillbaka till krogen som vi gick när vi gick hem men vi hittar inget på backen.. Vi går in på krogen och kollar där vi satt men där fanns det inget heller.. Så vi gick ut igen för att dom stängde. Linda lämnade sitt nummer utifall dom skulle hitta nycklarna..

När vi kommer ut så får Patrik den briljanta idén att ringa Tierps byggden lr nått sånt.. Jag kommer inte ihåg vad det hette men han ringer så efter en 15min väntan lr nått så kommer en gubbe med nycklar och låser upp både porten och Lindas hem för oss.. Jag sprang in på toan. Linda fick skriva nån felanmälan lr nått för att visa att dom hade öppnat med hennes tillstånd lr nått, jag vet inte riktigt, jag var ju på toa! :P
Patrik gick hem till sin goa flickvän Johanna så fort han såg att vi kommit innanför dörren och var i säkerhet! Snacka om underbar vän!! Denna gång är det Johanna som ska skatta sig lycklig som lyckats skaffa en sån underbar pojkvän! För om han är så här snäll mot sina vänner kan man ju bara undra hur snäll han är mot sin flickvän! :) Jätte sött par måste jag ju tillägga oxå!

Ja just det jag höll ju nästan på att glömma.. Linda gjorde en hel del roliga saker under kvällen. Men det bästa måste ju nästan vara när hon skulle hämta ut sin jacka och hon vände upp och ner på sin väska och kolla i alla fickor men den fanns ju ingenstans. Vi höll säkert på att leta 5-10min, kändes som jätte länge då hon bakom disken var en liten surkärring.. :P Men efter de här minutrarna gått så stannar Linda bara upp och helt plötsligt från ingenstans så drar hon upp det där kortet FRÅN BH:N!! *hahahaha* Det var nog kvällens bästa!! *asg* Vilken bild!! Jag började asgarva.. Det var nog bara jag som tyckte att det var jätte kul!! *haha* Men hon letade som en galning, sen stanna upp och dra upp kortet som inget hade hänt.. Hon drog verkligen upp det som om det skulle ha varit det första stället hon letade på oxå.. *haha*

En annan återkommande sak var hennes bank kort som hon plocka upp HELA tiden.. Och varje gång sa hon: "Jag brukar bara visa det här!" Det sa hon även när hon skulle hämta ut jackan.. Fast hon trodde det var hennes id-kort hon plocka fram, men varje gång var det fel kort.. Det var lite roligt det oxå.. :)

När vi kom in och la oss under täckena så frös jag som en gnu, om dom nu brukar frysa.. *haha* Fy vad jag frös.. Men det gick över så fort jag somnat.. ;P
När vi låg under täcket så snacka vi en bra stund.. Jag satt även och åt lite ostbollar för att jag var hungrig.. Inte bra men fy vad gott! :D Och lite chips och dipp slank ner det me.. ;P
Sen efter nån timmes snack, lr om det var flera timmar.. Så somnade vi..

Söndagen startades genom att Marie-Louise ringde mig vid 10-tiden och frågade om jag hade några hamsterungar till salu.. Och det har jag ju.. ;)
Ungefär vid samma tid fick jag ett sms av Udden så jag ringde hem oxå och pratade med honom.. Han saknade mig och ville att jag skulle komma hem.. Men han fick vänta han.. ;P
Jag och Linda segade väldigt den dagen.. Men efter några timmar så kom vi iväg in till Uppsala och jag bjöd henne på födelsedags frukost/lunch/middag på China Garden. Det var verkligen super trevligt!! Det gör jag gärna om igen! :) Sen efter vi hade ätit och pratat klart så skildes våra vägar och jag åkte hem till min lilla familj.

När jag kommit fram till Knivsta ringde jag Kim och bad honom passa Elliott och skicka Udden till ICA, som tur va var Kim redan hemma hos oss så det var bara för Udden att promenera iväg..
Så Udden och jag shoppade lite på Ica.. Vi köpte bla lite myspys så som Chips, dip, cola och choklad till kvällen. Sen när vi kom hem så dröjde det inte länge förren det var dags för Elliott att lägga sig och jag, Kim och Udden satte oss och kollade på "The Messenger".. Den var bra men inte så läskig som jag trodde att den skulle vara.. Men jag har väl kollat på för mkt zombie filmer.. Jag har blivit immun.. *haha* Men den var helt okej. Snygga killar att kolla på.. ;P Först hade vi ju han från "Advokaterna" Dylan McDermott, och sen han som spelar Aidrian (lr heter han Aidan?) i Sex and the city som jag inte alls har koll på vad han heter igentligen. :)

Så för att slutsumera så har det varit en bra, kul och trevlig helg! Söndagen var nog bäst! Den började bra hos Linda, sen hade jag jätte trevligt på kina med god mat och underbart sällskap och sen avsluta kvällen med skräckfilm. Det kan inte bli bättre!! Fast det bästa på dan var nog Kina med Linda.. ;)

Kommentarer
Postat av: mamma

Nej bästa va att din mamma ringde i filmen och kollade att du kommit hem hel.

2008-01-29 @ 01:28:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback