Promenix..

Nu har jag, Elliott och Kalle precis varit ute och promenixat i det fina vädret.. Jag kände att vi måste ju ta till vara på dagens underbara väder så jag satte ner Elliott i vagnen för att gå bort och hämta posten.. Tänkte först ta med mig Ture på promenaden men ångra mig då jag tror att 1-åriga Kalle är mer i behov av att röra på sig än 10-åriga Ture.. :P Igentligen var posten bara en dålig ursäkt för promenaden, ska jag vara ärlig så märkte jag att Elliott var trött och tyckte att det är ju bättre att han somnar i vagnen och sover ute i den härliga friska luften än inne i den instängda luften.. Och nog behövde både jag och Kalle en promenad oxå.. *thihi* :)

Så vem behöver igentligen ursäkta sig.. :P Bara säga att vi gick på promenad för att vi kände för det.. :D
Och nu ligger Elliott och sover i vagnen utanför, Kalle har somnat på en av hundmadrasserna där nere och jag sitter här.. :) Alla är vi i behov av vila, trots att det inte var någon speciellt lång promenad.. Vi gick till brevlådorna, hämta posten och sedan fortsatte vi bort på den lilla vägen en bit tills vi var ungefär bakom "vårat" hus, sen så började vägen se lite enslig och läskig ut så då vände vi och fick solen i ansiktet så jag tror att både jag och Kalle började svettas lite.. *thihi* Men skönt var det att känna solen i ansiktet, har blivit allt för lite av det i somras.. :)

Nu sitter jag mest och väntar på att Udden ska komma.. Får se hur länge Elliott sover oxå.. Sen blir det väl till att börja laga mat.. Tror det blir kyckling och ris idag, för det är mumma.. :D Och nån apelsin ska jag nog trycka i mig oxå för det är sååååå gott.. :D

Ska se om jag kan få med mig mamma bort till Ikea nån dag och kolla på garderober eller nån byrå att ha Elliotts kläder i.. Har ju bara en garderob till hela familjens kläder och den räcker inte riktigt till mig, Elliott och lite av Uddens kläder.. :/ Ska nog använda städskåpet till städgrejerna, till skillnad från vad vi gjorde i förra lägenheten. Där hade vi ju båda garderoberna till kläder men här är den ena mer som städskrubb, vilket den i den andra lägenheten oxå borde vart till men dom hade ändrat lite.. :) Så det blir till att fixa nått i helgen förhoppningsvis för nu har ju mamma köpt en massa kläder till Elliott så då måste vi ju hitta plats till dom så att dom slipper ligga i kassarna resten av tiden.. *thihi*

Nu ringde mamma..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback