Moturs!

Jag ser bara den dumma dockan dansa moturs!! Jag kan inte få henne att dansa åt något annat håll..

Tydligen så berättar det lite om en som person.. Om hon dansar medurs så använder du höger hjärnhalva när du tänker/ser.. Däremot om hon dansar moturs så använder du vänster..

Vänster hjärnhalva:                                                      Höger hjärnhalva:
Är logisk                                                                          Använder känslan
Fokuserar på detaljer                                                  Ser helheten
Fakta                                                                               Fantasi
Ord och Språk                                                               Symboler och bilder
Nutid och förflutet                                                         Nutid och framtid
Matematik och Vetenskap                                          Filosofi och Religon
Kan förstå                                                                      Kan "få det"
Vet                                                                                   Tror
Kännas vid                                                                    Uppskattar
Mönster uppfattningsförmåga                                   Rymd(stor?) uppfattningsförmåga  
Vet sakers namn                                                          Vet sakers användningsområden
Verklighets baserad                                                    Fantasi baserad
Formar strategier                                                         Presenterar möjligheter
Praktisk                                                                          Häftig (?)
Säker                                                                              Risk tagare


Som vanligt så har jag väldigt svårt för att översätta.. Jag vet oftast vad orden betyder på engelska men jag kan inte omvandla dom till svenska ord i mitt huvud.. Det är väl inte logiskt för mig.. *haha* :P
Så jag tog hjälp av denna sida;
http://www.tyda.se/  för att översätta vissa ord men jag höll inte riktigt med på vissa ord iaf.. Motsattsen till Praktisk kan ju inte vara häftig!! impetuous betyder väl ändå inte häftig/våldsam?!
Isf är jag väldigt praktisk och ni är våldsamma.. :P Sug på den ni.. :P

Det står även så här på sidan där testet är:

However what this test doesn't say anything about is how a person with both hemispheres in perfect balance functions. Think about that!

Hurvidare vad det här testen inte säger nånting om är hur en människa med båda hemisfärerna i perfekt balans fungerar. Tänk på den!

Så de ni.. :P Men jag fick även lära mig en liten hemlighet att tydligen om man kollar riktigt noga så ser man att överkroppen snurrar åt ett håll och underkroppen åt ett annat.. Vilket kan förklara hur vissa folk kan få henne att dansa åt båda hållen.. Det är bara att koncentrera sig på olika punkter på hennes kropp..
Så nu har jag avslöjat det.. ;P Och översatt åt Anncha.. Så nu är nog dagens jobb utfört.. *thihi* :P
Sen att jag inte är helt nöjd med översättning får jag väl skita i för tillfället.. Det är väl bara att själva välja ord som är ungefär motsattsen.. :P

Anncha borde för övrigt gå in på Övernaturligt.ifokus för det tror jag skulle kunna vara nått som intresserar henne.. ;)


Källa: http://www.overnaturligt.ifokus.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback