Kokoskaffe latte..

Kaffe kokoslatte.. Ja vad ska man säga.. Så gott som jag trodde det skulle vara är det inte.. Men det är nog bara för att jag inte riktigt lyckats hitta den perfekta balansen mellan kaffe, mjölk, socker och kokosmjölk.. Ja jag har både vanlig mjölk och kokosmjölk i..

Men det blir lite fel kokossmak iaf.. Kokosmjölk smakar inte så pass mkt kokos som jag vill att det ska smaka.. :/
Vad gör man åt det då?? Häller i kokosflingor? Men då blir det ju klumpar och det känner jag väl inte riktigt för.. *hmm..*

Well well det tål att tänkas på.. Jag köpte ju två små burkar med kokosmjölk så jag har lite att experimentera med... *thihi* ;P

Kommentarer
Postat av: Ola

Byt ut kokosmjölken till kokossyrup, t ex Monin.
Recept.
Espresso 1 eller 2
Kokossyrup 1 - 2 cl
Varm, skummad mjölk 2 dl

Blanda detta och dekorera med lite chokladsås.

2007-11-14 @ 07:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback