Födsel pågår..

Ja usch ja.. Nu ligger Wilma och föder.. Jätte läskigt juh.. Tog kort på henne för bara några timmar sedan.. Jag räknade med att hon skulle få imorgon eller i natt men icke sa nicke.. Hon håller på just nu.. Tror hon började för bara nån minut sedan.. Scaaary.. :)

Fast hon såg ju dock ut som att hon skulle spricka för några timmar sedan.. *thihi* Fast Lemon ser ännu värre ut och hon ska ha på lördag..

                                                            Wilma
image20

Den bilden är tagen för ca 3½ timme sedan..


Kollade precis ner i boet då mamma Wilma tagit en paus och lagt sig i andra sidan av buren..
Det ligger 4 små ungar i boet.. Tror dock inte att hon är klar riktigt än utan hon tog bara en välbehövlig paus.. :)

image21

Ska bli spännande att se vad det slutar på.. 7-8st tycker jag räcker.. Speciellt eftersom jag tror att Lemon aka "Päronet" kommer att få rätt många.. Hon är mkt större än Wilma både på längden och bredden.. Så det ska bli spännande.. :)

                                                        Lemon aka "Päronet"
image22

Lemons bakdel.. *haha*
image23


Nää nu ska jag sätta mig i ett hörn och spänt vänta tills att hon e klar.. *thihi* Och försöka att inte störa allt för mkt.. Tur att man har burar som man kan kolla in i utan att behöva öppna och grejja.. Tacka vet jag duna burar.. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback