Feber..

Tog tempen på Elliott runt 22-tiden tror jag.. Hmm.. Har inte så stor koll på tiden idag märker jag.. :/ Men iaf..
Hela 39 grader stannade den på.. Värsta.. Så hög feber har han aldrig haft förut.. Kändes lite läskigt.. Tänk om haft ännu högre tidigare idag.. Usch nu blir jag nojjig.. Vill nästan gå å ta tempen på honom hela tiden..
Detta kan nog bero mkt på det våran förra bvc sköterska sa om att hon trodde att jag inte skulle åka in till sjukhuset om Elliott blev sjuk.. Kan tillägga att det var inte det enda hon sa, och vi har nu bytt till en ny!

Men just pga det så vill jag gå å ta tempen på honom hela tiden för om det blir minsta miligraden mer så vill jag ringa sjukan eller vad som helst.. Allt för att bevisa att jag åker gärna in en gång för mkt än en gång för lite..
Men vilken mamma skulle inte göra det för sina barn?? De flesta friska mammorna åker in så fort dom märker att ens barn börjar bli dåliga!! Cp-tant.. *grr..*

Nu kanske ni undrar vad jag gör uppe vid den här tiden? Jag vet att mamma undrar iaf.. :P (min mamma läser min blogg, det är därför jag inte skriver nå sexrelaterad.. ;P typ som om jag skulle göra det annars.. *haha* Ni får väl leva lite själva oxå.. :P)
Jo men iaf.. Udden gick och la sig med Elliott runt 17-tiden och sov nån timme eller så, som sagt; har inte haft koll på tiden iaf. Sedan gick dom upp och sen har Elliott somnat på Uddens bröst några gånger och blivit arg på mig då jag väckt honom när jag gått in och ut genom dörren. Har nämligen varit duktig och tvättat lite.. :) Blev dock inte så mkt då det vart så sista minuten.. Var och kolla efter tider strax innan kl19 och sista tiden är mellan 17.30-21.00 som tur e kan man tvätta hur länge man vill bara man lägger nått för så att dörren inte går igen för att dörrens låser sig efter kl21 och då kommer ingen in.. :/

Men iaf. Sen så runt kl20 somna han igen och jag trodde han skulle sova hela natten nu.. Men sen runt 12-tiden lr nått så vakna han och det såg inte ut som att han tänkte somna om.. Så vi var vakna ett tag.. Sen la jag mig i soffan med honom brevid så han fick tutta lite så han somna.. Men han sov lite sen vakna, sov lite sen vakna.. Och nu för kanske 1½ timme sedan lr nått så tröttna jag på att ligga på soffan och inte kunna sova själv pga han låg ytters, drog soffbordet mot soffan så att han inte skulle kunna ramla ner om han rulla åt "fel" håll men kunde ändå inte somna, så då gick jag upp.. Hade hört i typ 1 timme att en av hamstrarna höll på med vattenflaskan, vilket hon brukar göra när den är tom.. Hon tömmer den på mindre än en dag, inte av att hon dricker utan att hon biter så att det blir vatten i hela buren.. Funderar nästan på att skaffa vattenskål till henne istället.. :/
Men vi gick iaf upp och börja fixa djuren med mat och vatten.. Tog även upp några av dom och pussa på dom.. :) Lät även Elliott klappa lite, men han har inte riktigt lärt sig att klappa fint men gud vad glad han blir så fort han ser ett djur.. Tyvärr för honom så springer typ alla åt andra håller när han kommer i närheten.. *thihi*

Sen efter att vi hade gjort djuren så ställde jag mig och diska alla bestick som var skitiga.. Eller ja alla är det säkert inte, om jag letar hittar jag säkert fler.. :/ Sen när det var färdigdiskat satte jag mig i soffan igen och hade Elliott i knät, gunga honom lite och han somna.. Konstigt nog, han brukar annars bara somna vid tutten, eller ja iaf hos mig.. :) Så jag gick in och la honom. Trodde att han skulle skrika efter 5min men han har hållt sig lugn så det är nog fritt fram att gå och lägga sig själv nu.. :) Är så drygt när man tror att man lagt honom för natten så lägger man sig själv och precis när man somnat så vaknar han.. INGE KUL!! Därför tänkte jag att jag sätter mig här för en stund och sen går jag in och lägger mig och sover..

Och nu har det gått en stund så nu ska jag sova lite.. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback