Jätte förkyld..

Ja nu har helvetet brutit loss.. Eller nått sånt.. Jag och Elliott har blivit jätte förskylda.. IGEN.. *suckar*
Vi som klarat oss så länge och varit friska.. Sen åkte vi och hälsade på hos Udden och då smitta han oss.. Den elaka jäveln.. *grr..*

I helgen var jag ju även iväg och hämtade en dunabur till Plopp för 50kr.. Ett riktigt bra pris må jag säga.. Har knappt hittat nån under 200kr förut.. :/
Fick det stora nöjet att ha med mig Essan på färden oxå.. Det var riktigt kuligt.. Vi hade jätte kul.. Eller ja iaf jag.. *thihi* Dumma tunnelbanespärrar som vägra släppa in oss på medborgarplatsen och sen så kom vi inte ut från grinden vi var tvugna att gå in i för att komma till huset.. Och vilket hus.. Shit pommes frites... Huset var typ sex kantigt eller åtta kantigt eller nått.. Med själva "hallen" till lägenheterna i mitten.. På planen vi stanna på, dvs plan 13, så ledde 3 av 5 dörrar till deras lägenhet.. Som tur va så hittade hon vi skulle till oss i hissen på väg upp så slapp fundera ut vilken dörr vi skulle plinga på.. Det hade ju verkligen varit en jobbig sitution.. Hur skulle vi ha gjort då.. Jag måste nog rådfråga Essan.. *thihi*
Men när vi stod i dörren i mitten så kom pappan i huset från den högra dörren och gick in i vänstra dörren.. Vadå lat, kan inte gå inomhus när det är snabbare att gå från ytterdörr till ytterdörr.. :S Eller vad vet jag.. Det kanske inte går att gå inne från.. :S
Men som sagt.. Roligt hade vi iaf.. :)
När vi kom hem så fick Essan träffa Elliott för första gången och då påstod hon att det var hon som var mamma till honom.. Eller iaf att hon kunde vara det pga Elliotts leverprick mitt i huvudet.. Tydligen har hon ett likadant.. Jag försöker få henne att raka av håret så att hon kan bevisa det, men hon vill inte det.. Konstig människa.. *thihi*
Jag får nog ta och åka till hässelby lite flera gånger så att vi kan leka lite oftare.. Jag hade faktiskt riktigt skojj.. :)
Så skoj som bara vi kan ha.. *haha*

Igår kom Lasse med ännu flera dunaburar.. Så nu har det börjat bli ett burmekka i mitt förråd igen.. *thihi* Jag tror jag är uppe i 9-10burar.. Förra gången tror jag att jag hade strax under 20st burar.. Men dom sålde jag ju hela bunten.. *thihi* Inte bra nu i efterhand känner jag.. Dumt gjort.. Men jag e ju snart där igen..
Jag tror jag är lite hamster.. Samlar på allt.. :S Kan knappt slänga nånting.. Ibland kan jag ha mina "slänga" tillfällen men dom brukar bara vara nån timme eller så.. Sen om jag inte redan gjort mig av med plastkassen jag slängde allt i så kan jag ångra mig och gå och plocka upp saker igen.. Inge vidare bra det... Så det gäller att gå å slänga sakerna på en gång.. För det e inte lika roligt att gå iväg till sopprummet och rota.. Då har sakerna blivit förorenade.. *haha*

Ja just det.. Igår, eller var det förrgår, anywhoooo så la jag intresse på en 3:a här i Knivsta inte så långt ifrån där jag bor nu.. *thihi* Typ bara tvärsöver gatan.. Om man räknar med att gatan är lite krogi och man måste gå en bit innan man går över den.. *haha* Jag hoppas att ni förstår.. *thihi* Det skulle bli såå långt.. *thihi*

image15

Ser ni hur långt vi skulle behöva bära allt.. :P Jag skulle få ca 12kvm större och ca 220kr MINDRE i hyra.. Konstiga grejjer men så e det.. :) Vägen blir självklart kortare om man genar.. Men om man har bil så måste man ta den blåa vägen.. Om man inte tar en annan väg som e typ lika lång.. *thihi* Som sagt, tvärs över vägen.. *haha*

Så håll tummarna att jag får den.. Plus att man får ett förråd.. Jag har ju trots allt 2 FULLA förråd här hemma.. Eller ja 3 om man räknar med det här inne oxå.. :/ Håll även tummarna att det är såå fint.. Och att jag får hjälp av Kim och Martin att fixa nätet på balkongen så att mina katter kan få gå ut.. Plus att då kan ingen komma och sno kaninen heller.. :) Sen så har Martin lovat att han skulle hjälpa mig att tapetsera om här hemma om jag flyttar.. För det måste göras tack vare katterna.. Typ i alla rum.. :/ Dumma katter.. Men som min syster fråga häromdan; Är det värt det?? Ja det är ju faktiskt det.. Jag har hellre katt och trasiga tapeter än ingen katt och hela tapeter.. Visst är det fint med hela tapeter men inte om det ska kosta katterna.. Hellre trevligt sällskap än trevliga tapeter.. :P
Får bara hoppas att Kim och Martin håller vad dom lovar.. Martin har ju faktiskt fått sova här några gånger när vi inte varit hemma, plus några gånger när vi varit hemma.. Så det e på tiden att han "betalar" tillbaka lite.. *thihi* Och Kim, han e ju min bror så han har inte så mkt till val.. *haha*
För våran kusins man som är tapetserar och målar kille vill ju inte hjälpa till.. Han jobbar så mkt iaf så han vill inte jobba på sin lediga tid, inte ens för släkten.. Fast han e ju ingift släkt så vi kanske inte räknas.. Elaking.. Nää men jag förstår honom.. Med den frun han ligger inne med.. *haha* Nä nu var jag elak mot min egen kusin.. Det får man ju inte vara.. :P

Nä nu måste vi gå till Nordea, sen till video butiken och sedan vidare till Ica.. Måste ta ut/ sätta in pengar. Hämta ut min Bingolotto vinst på hela 100kr (jag är rik).. Och sedan behövs det: tvål, kattsand och bröd hemma.. Och kanske lite mjölk oxå..
Så nu måste jag leta upp kläder till mig och Elliott plus strumpor till Udden för han skulle ju DÖÖ om han var tvungen att leta upp det själv.. *blää*

Så jag lämnar er med denna bild på min COOOOOOLA solbrills kille.. :D
image16

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback